Nauczyciele, realizując zadanie kształcenia na odległość, powinni zwracać szczególną uwagę na równomierne obciążenie ucznia zajęciami w danym dniu, a także uwzględnienie możliwości psychofizycznych dzieci.
Nauczyciele, uwzględniając realizację podstawy programowej, mają możliwość weryfikacji dotychczas stosowanego programu nauczania tak, by dostosować go do wybranej metody kształcenia na odległość.
Nauczyciele, prowadząc naukę na odległość, realizują ją z wykorzystaniem różnorodnych metod i technik kształcenia na odległość – mogą być to lekcje online (jednak nie jest to jedyne rozwiązanie), wykorzystać można również aplikacje i narzędzia mobilne (Kahoot, Plickers, Wordwall, Prezi, kody QR), a także portale społecznościowe.
Nauczyciele powinni monitorować postępy uczniów i dokonywać oceniania bieżącego tych postępów – podczas oceniania należy pamiętać, by było ono kształtujące i wspierające – motywujące do dalszej pracy.